صفحه نخست - جلسات انجمن - دومین جلسه کمیته روابط بین الملل

دومین جلسه کمیته روابط بین الملل

دومین جلسه کمیته روابط بین الملل انجمن هیدرولیک ایران در تاریخ پنج ­شنبه ۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ در محل دفتر انجمن هیدرولیک ایران برگزار گردید.

حاضرین جلسه:
دکتر امیر صمدی
دکتر سید حسین مهاجری
مهندس هادی بالی
مهندس امیرفرید مجتهدی
مهندس مهدی میرزائی
مهندس حامد حاج قاسم
مهندس محمد افرازی

مهم­ترین موارد مطرح شده در جلسه مذکور به شرح زیر می­‌باشد:

  • جلسه با نام و یاد خدا و به ریاست دکتر سید حسین مهاجری، به سمت رئیس کمیته بین الملل، شروع شد و ایشان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در طی دو ماه گذشته ارائه کردند. از جمله این فعالیت ها ترجمه صفحات مشخص شده وب سایت فارسی انجمن به زبان انگلیسی و همچنین توضیحاتی در خصوص کنفرانس بین المللی هیدرولیک در سال آینده بودند. دکتر صمدی نیز بعنوان دبیر انجمن هیدرولیک ایران، گزارشی در خصوص دیدار هیئت مدیره با آقای کریستوفر جورج، مشاور ارشد انجمن بین المللی هیدرولیک و محیط زیست (IAHR) و تعاملات انجام شده در خصوص تسهیلات پیشنهادی انجمن هیدرولیک ایران برای حق عضویت اعضای آن به جهت عضویت در IAHR و استفاده از خدمات آن، ارائه کردند.
  • مقرر گردید جناب آقای دکتر مهاجری مکاتباتی با دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص شرح فعالیت های انجام شده در طول مدت عضویت در گروه متخصصان جوان IAHR داشته و از آنها دعوت نمایند تا به جهت ارائه گزارش در این خصوص، در کنفرانس هیدرولیک سال آتی حضور بهم رسانند. همچنین به جهت امکان ارائه سوابق مکاتبات به IAHR، مقرر گردید تمامی مکاتبات به زبان انکلیسی انجام گردند.
  • به منظور تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع و معتبر در خصوص ایرانیان شاغل در زمینه هیدرولیک و محیط زیست در خارج از کشور و همچنین استفاده از تجارب علمی و عملی آنها، مقرر گردید هرکدام از اعضاء اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در قالب فایل اکسل، از دانشگاه های کشورهای اختصاص داده شده، تا مدت زمان معینی جمع آوری نموده و به گروه کمیته بین الملل ارسال نمایند.
  • به منظور برنامه ریزی و تهیه تقویم فعالیت‌های سال آینده کمیته، مقرر گردید کمیته روابط بین الملل برنامه خود را تدوین و تا پایان بهمن ماه به انجمن ارائه نماید. همچنین اعضای کمیته در صورت تمایل، به جهت مشارکت در آماده سازی ویژه نامه انجمن به مناسبت آغاز سال نو شمسی که در اسفند ماه چاپ خواهد گردید، فعالیت هایی را پایه ریزی نمایند.
  • با توجه به صدور مجوز انتشار کتاب برای انجمن هیدرولیک ایران و همچنین با توجه به لزوم ارائه حداقل چهار کتاب در سال آتی، مقرر گردید کمیته در خصوص امکان سنجی و قابلیت سنجی چاپ کتاب (شامل ترجمه کتاب های مرجع به زبان فارسی و یا تالیف کتاب به زبان انگلیسی) برای سال آینده، سیاست هایی را اتخاذ نماید که این موضوع توسط جناب دکتر مهاجری در حال پیگیری می باشد.
  • مقرر گردید در سال آتی، در هر ماه، یک سخنران به ارائه سخنرانی در خصوص تجربیات و پژوهش ها و مطالعات خود برای اعضای انجمن، بپردازد و در نهایت، تمامی این سخنرانی ها بصورت مستند و به تفکیک موضوع، در نشریات آتی چاپ گردد. آقای دکتر مهاجری بعنوان یکی از این افراد معرفی شدند.
  • بحث سربرگ انگلیسی و همچنین سیاست گذاری به منظور برپایی بازدیدهای دوره ای از سازه های آبی و هیدورلیکی و محیط زیستی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید که توسط ریاست کمیته مورد پیگیری قرار گیرد.

 

تصاویر جلسه:

اخبار مرتبط

چهارصد و پنجاه و چهارمین جلسه هیأت مدیره انجمن هیدرولیک ایران

چهارصد و پنجاه و چهارمین جلسه هیأت مدیره انجمن هیدرولیک ایران در تاریخ سه شنبه …